Uwaga. Procedura nieaktualna. Zmiany w rejestracji w poście tutaj
Pobieranie i rejestracja wersji ewaluacyjnej ArcGIS 10.1
Pobieranie oprogramowania:
1. Przechodzimy na stronę producenta i klikamy w zakładkę Products |
2. Wybieramy produkt ArcGIS for Dekstop |
3. Wybieramy Free Trial |
4. Konieczne będzie zalogowanie się do Global Account |
5. Po wybraniu opcji "I have an Esri Global Account", poproszeni zostaniemy o podanie loginu i hasła do zalogowania |
6. Jeśli nie posiada się jeszcze konta globalnego, można je szybko założyć |
8. Najważniejszy jest instalator do ArcGIS for Desktop. Ale opcjonalnie można też pobrać sobie np Data Interoperability - narzędzie do konwersji do wielu formatów, a także dane tutorialowe. |
9. Na wybrany adres e-mail zostaną wysłane wszystkie dotychczasowe informacje. W tym numer autoryzacyjny zaczynający się od liter "EVA" |
10. E-mail z instrukcjami i numerem |
11. Po skopiowaniu pliku ISO z instalatorem, należy go wypakować z użyciem np. 7-zip, a następnie zainstalować jak zwyczajny program
Rejestracja zainstalowanego oprogramowania
1. Przechodzimy do programu ArcGIS Administrator > zakładka desktop > wybieramy poziom licencji Advanced (ArcInfo) Single Use > Authorize Now... |
2. Dalej |
3. Dalej |
4. Wypełniamy danymi pola zgwiazdką * |
5. Dalej |
6. Wstawiamy numer ewaluacyjny |
7. Nie chcemy rejestrować teraz rozszerzeń. Zrobimy to w kolejnym kroku |
8. Teraz wybieramy rozszerzenia do przetestowania |
9. Na koniec można sprawdzić w zakładce Availability termin upłynięcia ważności licencji. Od teraz można swobodnie korzystać z pakietu ArcGIS for Desktop na poziomie Advanced |
Uwaga! Po upłynięciu 60 dni testów, można wygenerować kolejny klucz ewaluacyjny i zarejestrować oprogramowanie na następne 60 dni... :)
W razie problemów proszę pisać!
Witam ! Zainstalowałem program według instrukcji jednak w ogóle się nie otwiera. O co może chodzić ?
OdpowiedzUsuńRozumiem, że zainstalował Pan oprogramowanie, zarejestrował pomyślnie (jak na zrzutach ekranu), i próbuje teraz włączyć ArcMap, po kliknięciu nic się nie dzieje? Czy dobrze rozumiem? Czy pojawiają się jakieś komunikaty z błędem?
OdpowiedzUsuńProszę powiedzieć na jakim systemie operacyjnym Pan pracuje.
Tak dokładnie. Pracuję na Windowsie 7. Co ciekawsze, na innym komputerze z tym systemem nie ma problemów z otworzeniem programu.
UsuńNiech Pan spróbuje zmienić nazwę domyślnego template Normal.mxt na old_Normal.mxt. Znajduje się on w domyślnej lokalizacji:
UsuńC:\Users\nazwa_usera\AppData\Roaming\ESRI\Desktop10.2\ArcMap\Templates\Normal.mxt
Witam. Za 5 dni upłynie mi okres próbnej wersji testowej. Jak mam wygenerować kolejny klucz ewaluacyjny i ponownie zarejestrować program na 60 dni?
OdpowiedzUsuńMoże Pan kontynuować okres testowy przeprowadzając jeszcze raz etap "pobierania oprogramowania" (oczywiście bez pobierania instalatora. Wystarczy, że dojdzie Pan do momentu kiedy zobaczy Pan nowy numer EVA...). Z użyciem nowego numeru należy wtedy przeprowadzić jeszcze raz etap rejestracji.
OdpowiedzUsuńEtap pobierania należy rozpocząć po zakończeniu pierwotnej wersji 60 dniowej czy przed jej końcem? I w którym momencie ukaże się numer EVA. Instalowałem program dość dawno i nie jestem pewien.
OdpowiedzUsuńNiech Pan prześledzi uważnie zrzuty ekranu z tego posta, numer pokaże się na końcu procesu. A etap pobierania może Pan zrobić w dowolnym momencie. Nie trzeba czekać aż upłynie termin ważności obecnej licencji.Czyli można zarejestrować jeszcze aktywną licencję.
OdpowiedzUsuńWitam, zainstalowałam wersję 60-dniową ArcGis według instrukcji. Program normalnie się otwiera ( ArcMap), niestety nie działają w nim opcje zaawansowane typu np. Hillshade ( 3D Analyst). Czy jest możliwość odblokowania tych opcji jakoś, tak aby korzystać z pełnej wersji programu ?
OdpowiedzUsuńNarzędzie jest z grupy z rozszerzenia. Proszę się upewnić, że rozszerzenie 3D Analyst jest włączone (domyślnie rozszerzenia są wyłączone).
UsuńW głównym menu: Customize > Extensions > włączenie 3D Analyst.
Z pozostałymi rozszerzeniami postępuje się tak samo.
Opisana powyżej metoda chyba już nie działa. Teraz za każdym razem po wygaśnięciu 60 dni triala trzeba zakładać nowe konto z innym mailem. Chyba że ktoś znalazł inny sposób?
OdpowiedzUsuńChyba tak. Zmieniła się polityka Esri Inc., nakierowanie na usługi w chmurze, i jak widać nawet testowa wersja desktopa prowadzi przez arcgis.com
OdpowiedzUsuńNiestety, chyba nie ma lepszego rozwiązania.